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Laktose Intoleranz und andere Ethnien
#1
Laktoseintoleranz und ein Blick “über den Großen Teich” führt einen z.B. zu den Amerikanischen Hispanos / Mexikaner, die unter der westlichen Ernährung ähnlich zu leiden haben wie die Afro-Amerikaner.


Let's start with lactose intolerance, the body's inability to break down the milk sugar lactose. Studies in the 1960s revealed that lactose intolerance—which can bring on diarrhea, abdominal cramping, bloating, nausea, and vomiting—affects most adults in all racial groups other than whites. The two to three servings of dairy items still suggested in the Guidelines can bring on bloating, abdominal pain, and diarrhea. Lactose intolerance affects more than 50 percent of Mexican Americans, as documented in studies published in the early 1970s in the American Journal of Clinical Nutrition. It also affects more than 90 percent of Asian Americans, more than 70 percent of Native Americans and African Africans, and many people of Jewish, Arabic, Greek, and Italian heritage.
Wer mehr lesen möchte:
http://www.laprensa-sandiego.org/archiev.../leche.htm

Uli
Antworten
#2
Lactose intolerance and intestinal villi morphology in Thai people.

Thong-Ngam D, Suwangool P, Prempracha J, Tangkijvanich P, Vivatvekin B, Sriratanabun A.

Department of Physiology, Faculty of Medicine, King Chulalongkorn Memorial Hospital, Bangkok, Thailand.

OBJECTIVE: To study the relationship of lactose intolerance and intestinal villi morphology in Thai people. MATERIAL AND METHOD: Subjects for this study were patients with functional dyspepsia who had no history of milk allergy and underwent gastroduodenoscopy. Two mucosal biopsy specimens were taken from beyond the distal end of the second part of the duodenum. The specimens were carefully orientated and were graded according to the following scheme: group I: finger shaped villi; group II: mixed finger and leaf shaped villi; group III: clubbing or blunting shaped villi. All subjects were tested for lactose malabsorption by breath hydrogen analysis after consuming 50 gram lactose. Breath hydrogen concentration was analyzed in samples collected intermittently by end-expiratory technique. A rise in breath hydrogen concentration of 20 PPM over baseline was considered evidence of lactose malabsorption. RESULTS: The twenty-five subjects were twenty females (80.0%) and five males (20.0%) who ranged in age from 18 to 53 years (mean 31 +/- 8.29). Sixteen subjects belonged to the finger shaped villi group (64.0%), five to the mixed finger and leaf shaped villi, group (20.0%) and four to the clubbing or blunting shaped villi group (16.0%). Results of breath hydrogen excretion test identified the prevalence of lactose intolerance in 68 per cent of the subjects : 15/16 (93.75%) of group I; 1/5 (20.0%) of group II and 1/4 (25%) of group III respectively (P<0.001). The symptom of diarrhea after lactose loading was correlated well in patients who had positive breath hydrogen analysis. CONCLUSION: As shown in this study, the lactose intolerance is not related to intestinal villi morphology. It is implied that primary lactase deficiency is more common in Thai people than secondary lactase deficiency.

PMID: 11758841 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...s=11758841
o.a. Studie ergab wohl, dass in Thailand die primäre ( also genetische Veranlagung) der LI sehr viel häufiger ist als die sekundäre ( Folge einer Darmerkrankung o.ä.)

und nun dieses – völlig Unverständliche …….

Khon Kaen pilots fluoridated milk
BANGKOK, Feb 19 (TNA) – Several countries have introduced fluoride into their water supplies to help prevent childhood tooth decay, but the Ministry of Public Health is to go one further by putting fluoride into the milk distributed to schoolchildren in Thailand's north-eastern province of Khon Kaen to solve the province’s shocking dental problems. The move comes after research from 2001 showing that 88.7 percent of all 5-6 year-old children in the province suffered from tooth decay, while 59 percent of all 12 year-olds faced the same problem.Today Dr. Somyos Charoensak, Director-General of the Department of Health, said that the Khon Kaen pilot project would follow on from a similar programme in Bangkok, where the Department of Health works with the Chitralada Foundation and the Faculty of Dentistry at Thammasat University to provide fluoridated milk to schools.The programme receives academic support from the World Health Organization (WHO) and financial support from the UK-based Borrow Foundation.Figures which suggest that the Bangkok project has reduced rates of dental decay by as much as 27 percent have prompted the Department of Health to extend the project to provincial areas.Dr. Somyos said that several measures had already been instituted in Khon Kaen in an attempt to bring down the appalling rates of dental decay, including compulsory tooth brushing after lunch for all primary school children.The fluoridation project will be run in conjunction with the national dairy producers, who will introduce fluoride to both pasteurized and UHT milk. (TNA)--E006

http://www.mcot.org/query.php?nid=35964

Man kann daraus eigentlich nur schließen, dass Milch auf nicht nur einem Auge "blind" macht.... Big Grin

Uli
Antworten
#3
ORIGINAL RESEARCH COMMUNICATION

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/81/5/1168

Effects of school milk intervention on cortical bone accretion and indicators relevant to bone metabolism in Chinese girls aged 10–12 y in Beijing1,2,3
Kun Zhu, Xueqin Du, Chris T Cowell, Heather Greenfield, Barbara Blades, Timothy A Dobbins, Qian Zhang and David R Fraser
From the Faculty of Veterinary Science (KZ, XD, HG, and DRF) and the School of Public Health (TAD), University of Sydney, Sydney, Australia; the Institute of Endocrinology and Diabetes, Children's Hospital at Westmead, Westmead, Australia (CTC and BB); and the Institute for Nutrition and Food Safety, Chinese Center for Disease Control and Prevention, Beijing, China (QZ)
Background: We previously reported that increased milk consumption enhances growth and bone mineral accretion in Chinese girls aged 10–12 y.
Objective: Our objective was to evaluate the effects of milk supplementation on cortical bone accretion and to study the physiologic mechanisms underlying the observed changes in bone.
Design: Chinese girls aged 10 y were randomly assigned into calcium-fortified milk (Ca milk), calcium and vitamin D–fortified milk (CaD milk), and control groups according to their schools in a 24-mo school milk intervention trial. Periosteal and medullary diameters of metacarpal bone were measured at baseline and 24 mo in the Ca milk (n = 177), CaD milk (n = 210), and control (n = 219) groups. Insulin-like growth factor I (IGF-I), parathyroid hormone (PTH), bone alkaline phosphatase (BAP), osteocalcin, and deoxypyridinoline concentrations were measured at baseline and at 12 and 24 mo in the Ca milk (n = 43), CaD milk (n = 44), and control (n = 41) groups.
Results: After adjustment for pubertal status and clustering by school, 24-mo supplementation led to greater increases in periosteal diameter (1.2%) and cortical thickness (5.7%) and to smaller gains in medullary diameter (6.7%) than did the control (P < 0.05). The CaD milk group had lower serum BAP at 12 mo (19.9%) and lower serum PTH at 12 (46.2%) and 24 (16.4%) mo than did the control group (P < 0.05). The effect of milk supplementation on increasing IGF-I concentrations at 24 mo (16.7–23.3%) was significant in individual analyses but not after adjustment for clustering by school.
Conclusions: Milk supplementation showed positive effects on periosteal and endosteal apposition of cortical bone.
Key Words: Fortified milk • Chinese girls • cortical bone accretion • bone alkaline phosphatase • insulin-like growth factor I


:evil: Das Letzte – oder doch eher „Allerletzte“?????

Hier beschreiben australische „Forscher“ voll Begeisterung, dass ein Schulmilch-Programm in Peking über 2 Jahre „positive Effekte“ auf die Knochen von 10- 12jährigen Schulmädchen hatte........

Erwähnt werden nicht mögliche „weniger schöne“ Effekte – wie vielleicht Gewichtszunahme
Siehe
>> Chinas fette Jahre
Steigender Wohlstand lässt Bäuche wachsen <<

http://www.lebensmittelallergie.info/thr...age=3&sid= ( letzte Seite....)
..............
Ist den „Forschern“ nicht bekannt :

LI-und ethnische Gruppen
Asians : 95 to 100% lactase -malabsorbers

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...ds=6235167
Prevalence of primary adult lactose malabsorption in three populations of northern China.

Wang YG, Yan YS, Xu JJ, Du RF, Flatz SD, Kuhnau W, Flatz G.

Lactose absorption capacity was examined in 641 apparently healthy adolescents and adults (447 males and 194 females with an average age of 22.9 years and an age range of 16-46 years) using a field version of the lactose tolerance test with breath hydrogen determination. In the total sample, 89 lactose absorbers and 552 lactose malabsorbers were identified. Lactose malabsorption was most frequent in a subgroup of Han (Chinese) from northeastern China (229 of 248 subjects, 92.3%). Among 198 Mongols from Inner Mongolia, there were 174 lactose malabsorbers (87.9% ). The frequency of lactose malabsorption was lowest in a group of Kazakhs, traditional herders from the northwestern region of Xinjiang (149 of 195 subjects, 76.4% )………..

Oder hier :

Chin Med J (Engl). 2000 Dec;113(12):1129-32. Related Articles, Links

The prevalence of lactase deficiency and lactose intolerance in Chinese children of different ages.

Yang Y, He M, Cui H, Bian L, Wang Z.


RESULTS: LD occurred in 38.5% of children in the 3-5 year age group, and 87% of the 7-8 year and 11-13 year old groups. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...s=11776151

…und es scheint die “Forscher” auch herzlich wenig zu stören, dass in ihrem eigenen Lande die Ureinwohner unter dieser Laktose schwer zu leiden haben......

1: J Paediatr Child Health. 2003 Jul; 39(5): 381-5.
Carbohydrate intolerance and kidney stones in children in the Goldfields.

Baldwin DN, Spencer JL, Jeffries-Stokes CA.
University of Western Australia, Department of Paediatrics, Rural
Paediatric Unit, Kalgoorlie, Western Australia, Australia.

Renal stones have been reported as a common finding in Australian Aboriginal children.
:::: Nierensteine werden als häufiger ( gewöhnlicher, normaler) Befund bei Kindern der Aboriginis erhoben.

The stones are predominantly urate in
composition. We report on five children with nephrolithiasis from the Goldfields region of Western Australia. All were diagnosed when under
5 years of age, the majority being under 3 years.
:::: Er berichtet von 5 Kindern mit Nierensteinen aus der westlichen "Goldfield-Region"; die alle bis zum 5. Lebensjahr Nierensteine entwickelt hatten- die meisten waren 3 Jahre alt.

All five children also had lactose intolerance,
:::: alle 5 Kinder hatten LI
and we postulate that carbohydrate malabsorption, together with the ensuing chronic diarrhoea and
intraluminal breakdown of sugars by enteric bacteria may result in a situation of chronic metabolic acidosis.
:::: Der Autor stellt hier fest, daß Kohlehydratmalabsorptionen mit den folgenden Durchfällen und der Kohlehydratsynthetisierung durch Bakterien zu einer metabolischen Acidose(Übersäuerung) führen!
Chronic metabolic acidosis can lead to protein catabolism, increased urate excretion and the formation of renal stones.
:::: Chronische Übersäuerung führt zu Eiweißabbau, zunehmender Harnsäureausscheidung und Steinbildung.

Carbohydrate intolerance may be an aetiological actor in the development of renal stones and possibly chronic renal disease, particularly in Aboriginal Australians.
:::: Kohlehydratmalabsorption könnte ( warum könnte??? ist doch so....) bei der Entstehung von Nierensteinen und chronischen Nierenleiden eine wichtige Rolle spielen- vor allem bei den Aboriginis
Renal disease represents one of the most significant factors affecting the health of Australian Aboriginal people.
::::: Nierenleiden sind die häufigsten Erkrankungen der Aboriginis......

The incidence of end stage renal failure in this
population exceeds that of non-Aboriginals by a factor of 13:1, and this disproportionate figure is increasing. It is likely that chronic renal damage is multifactorial; however, it is probable that at least
some aetiological factors have their onset during childhood.
PMID: 12887672
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...t=Abstract

Da fällt mir nur ein:
Sponsored by Rabo-Bank
http://www.rabobank.com/Images/rabobank_...25-158.pdf

–und zwar mit diesem Ziel: $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Uli :evil:
Antworten
#4
Jacob von Ancona: Stadt des Lichts.
Ein mittelalterlicher Händler berichtet von seiner Reise nach China ( 1270 - 1273).
Hrsg. von David Selbourne. Aus dem Englischen von Peter A. Schmidt.

Lübbe, Gustav, Verlag

Inhalt
Ein sensationeller Fund: 1990 wird die mittelalterliche Handschrift des Jacob von Ancona entdeckt. Sie enthält seine Reiseerlebnisse nach China aus den Jahren nach 1270 und ist vielleicht der bedeutenste Reisebericht, den das Abendland besitzt - älter und gewichtiger sogar als Marco Polos Schrift..
..........
Jakob von Ancona berichtet u.a. von den Bewohnern der Hafenstadt Zaitun: da finden sich dann folgende Bemerkungen:
z.B. lebten wohl vor 700 Jahren auch sehr viele Inder in dieser Stadt (evtl. heutiges Quanzhou), die sich von Milch, Gemüse und Reis ernähren würden, während die Chinesen selbst keinerlei Milch konsumieren würden, da sie sie für unrein erachteten. Das wiederum kann Jacob ( jüdischer Kaufmann) nicht verstehen, da die Chinesen aber Fleisch milchgebenden Tiere sehr wohl und in großer Menge ( vor allem Schweinefleisch) verzehren würden – neben Spinnennestern und ähnlich Grausligem......

......
Gut, vor 700 Jahren wusste wirklich noch niemand von LI – es war wohl „empirisches Wissen“ um „körperliches Unwohlsein „ nach Verzehr, das die Chinesen vom Milch(-produkte)verzehr abhielt.
Um so fataler, dass heutzutage weder empirisches „altes“ - noch medizinisches „neues“ Wissen vor Schaden schützt. Ich fürchte, den Chinesen selbst ist das Problem >Laktose< absolut unbekannt ...oder was sollte man sonst bei u.a. Link denken????
http://www.lebensmittelallergie.info/thr...0#post4640

Man braucht nur zum „kleinen Nachbarn“ Japan schauen und deren Erfahrungen mit der „westlichen Ernährungsform“ betrachten:


Med Hypotheses. 2003 Feb;60(2):268-75.

The experience of Japan as a clue to the etiology of breast and ovarian cancers: relationship between death from both malignancies and dietary practices.
Li XM, Ganmaa D, Sato A.
Medical University of Yamanashi, Yamanashi, Japan.

Although breast and ovarian cancers are rare in Japan compared with other developed countries, the death rates for both are increasing. In Japan, dramatic lifestyle changes occurred after World War II. Over the past 50 years (1947-1997), the age-standardized death rates of breast and ovarian cancers increased about 2- and 4-fold, respectively, and the respective intake of milk, meat, and eggs increased 20-, 10-, and 7-fold. The increase in the annual death rates from breast and ovarian cancers might be due to the lifestyle changes (increased consumption of animal-derived food) that occurred after 1945. Among the food, milk and dairy products should receive particular attention since they contain considerable amounts of estrogens.

:::Hier wird berichtet, dass , obwohl Brust- und Ovarialkrebs, verglichen mit anderen Ländern, zwar noch weniger häufig auftritt, dass aber die Sterblichkeitsrate aber steigt. Die Wissenschaftler führen das auf eine Änderung des Lebensstil zurück, vor allem auf die den vermehrten Verzehr tierischer Produkte. Unter diesen tierischen Nahrungsmitteln sollten Milch und Milchprodukte besonders betrachtet werden, da sie eine ansehnliche Menge an Östrogenen enthalten..

PMID: 12606246 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...t=Abstract
*****
Wobei ja nicht nur die Laktose ein Problem darstellt – Milchproteine ebenfalls !
( Entsprechende Beiträge im Forum!)

Kleiner Auszug aus:
http://www.lincoln.ac.nz/amac/woodford_p...debate.pdf


Where Did It Start?
The A2 story started in 1993 with Professor Bob Elliott from Auckland University. Bob
was Professor (now Emeritus Professor) of Child Health, and as part of his work had
been looking at the incidence of Type 1 diabetes amongst Samoan children. Type 1
diabetes is an immune response disease where the pancreas loses its ability to produce
insulin. The disease usually strikes in childhood, but only a small proportion of people
seem to be susceptible. Once a person has Type 1 diabetes that person will need to take
insulin injections for the rest of his or her life. The incidence of Type 1 diabetes has been
steadily rising throughout the world and it has been a real puzzle as to why this is
happening.
There are two types of diabetes. In contrast to Type 1, Type 2 is mainly a disease of
older people. The Type 2 disease is also related to an inability to produce sufficient
insulin to digest sugars. But unlike Type 1, the causes of Type 2 are well known, even if
the precise biological mechanisms are still unclear. The way to prevent or at least very
much reduce the risk of Type 2 diabetes is through exercise and weight control. In
contrast, there are no generally accepted health strategies for avoiding Type 1 diabetes.
Bob Elliott was aware that Samoan children living in New Zealand were very susceptible
to Type 1 diabetes whereas Samoan children living in Samoa had an extremely low
incidence. This difference could only be explained by an environmental or dietary factor.
Bob suspected that at least part of the answer related to the consumption of milk, but he
also knew that the answer was not going to be anywhere near as simple as that.
Accordingly, Bob telephoned the New Zealand Dairy Research Institute (now the
Fonterra Research Centre) and asked to speak to someone who knew something about

…und merkwürdigerweise ist Diabetes Typ I auch für Indianer Nordamerikas ein großes Problem.; für die Afro-Amerikaner....oder für Inuit.......
Überall dort, wo „westliche Ernährung“ die traditionelle Ernährungsweise verdrängt hat und „laktoselastige“ Kost eingeführt wurde – neben all` den Produkten aus Chemielabors!

Uli
Antworten
#5
Aus der Zeitschrift >> Deutsche Milchwirtschaft << Nr. 5 aus 2005

China: Pro-Kopf-Verbrauch soll auf 18 kg steigen

China produziert aktuell bereits 16,25 Mio. t Milch – bis 2015 soll die erzeugung nach offiziellen Vorstellungen bei jährlichen Wachstumsraten von 6- 9-% auf über 25 Mio t zulegen.
Der derzeitige Pro-Kopf-Verbrauch an Milch beträgt beträgt gerade erst 13 kg , weit unter dem weltweiten Durchschnitt von 100 kg oder dem Konsum in traditionellen Milchländern, der im Schnitt bei 300 kg liegt .
Wang Huaibao, Vizedirekter des chinesischen Milchindustrieverbandes , hält einen Pro-Kopf-Verbrauch von 18 kg für das Jahr 2015 durchaus erreichbar – was angesichts 1,3 Mrd. Einwohnern das enorme Potential im chinesischen Markt deutlich macht.
Allerdings gibt es noch viel Überzeugungsarbeit zu leisten.
Von den 9 Mio Milchbauern des Landes trinkt z.B. kaum einer von seiner eigenen Milch, entweder, weil er sie verkaufen muss, um seinen Lebensunterhalt zu bestreiten, oder, weil er sie ganz einfach nicht mag.
Zitatende

***
Aber Hallooo! Sind wir hier im verkehrten Film oder was??????
Noch nie was von genetisch bedingter Laktoseintoleranz gehört????
Nein?????
Acta Paediatr. 1992 Aug;81(8):598-600.

The status of lactose absorption in Hong Kong Chinese children.

Tadesse K, Leung DT, Yuen RC.

Department of Physiology, Chinese University of Hong Kong.

Lactose malabsorption was investigated in 169 Chinese children aged between two and 16 years using the breath hydrogen test. The challenge was either lactose solution (1 g/kg) or cow's milk (10 ml/kg).
Overall, 68% of the children showed a significant increase in breath hydrogen following the lactose challenge while only 17% showed an increase after the cow's milk challenge and 13% after both challenges.
The number of malabsorbers increased significantly (p less than 0.001) with age and no associated gastrointestinal symptoms or signs were found in any of the children following the challenges , suggesting a gradual and partial loss of intestinal lactase activity. We conclude that the prevalence of lactose malabsorption in Hong Kong children is very high using the standard lactose tolerance test but when a more realistic amount of lactose and a natural medium such as a glass of milk is used as the challenge, the number of malabsorbers becomes small and clinically insignificant.

PMID: 1392383 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Wobei hier das Fazit, ein “Glas Milch” würde die Zahl der L-Malabsorber verringern und klinisch nicht signifikant in Erscheinung treten , wohl mehr als „daneben“ liegen dürfte........
Aber wenn man „nur“ den H2-Atemtest als einziges Bewertungskriterium nimmt- ohne Non-Responder zu bedenken, auch ohne an diejenigen zu denken, die aufgrund einer völlig anderen Darmflora - Besiedelung auch andere Symptome als die „Lehrbuch-Europäer“ haben, dann ist dieser „Gedankengang“ nachvollziehbar.
Dass aber Laktose nicht der einzig bedenkliche Milchinhaltsstoff ist -> dass sich auch in China Asthma, Neurodermitis und Adipositas „etablieren“, das scheint keine große Rolle zu spielen: Hauptsache, die Kinder haben dann eine höhere „Knochendichte“ X( X( X( .......

Uli
Antworten
#6
Pima-Indianer – Arizona

1: Gastroenterology. 1977 Dec;73(6):1299-304.

Lactose malabsorption among the Pima indians of Arizona.

Johnson JD, Simoons FJ, Hurwitz R, Grange A, Mitchell CH, Sinatra FR, Sunshine P, Robertson WV, Bennett PH, Kretchmer N.
Lactose loading tests and other means were used to determine the pattern of primary "adult" lactose malabsorption (LM) and milk use among 171 subjects, including 122 children and 49 adults, almost all of them Pima Indians of Arizona. LM develops at quite young ages in full-blooded Pima children: already in the 3- to 4-year age group, 40% had LM.
Laktosemalabsorption entwickelt sich bei den Pima-Indianern sehr früh: schon in der Gruppe der 3-bis 4 Jährigen haben 40% LI.
Of 62 full-blooded (reinrassigen) Indians (greater than or equal to 4 years of age), 59 (95%) had LM.
Von 62 reinrassigen Indianern waren ( 4-Jährige und älter) 59 = 95% LI.
Of 41 Indians (greater than or equal to 4 years) who were of mixed Indian-northern European ancestry, however, only 25 (61%) had LM, and, among them, prevalence of LM correlated with degree of northern European admixture.
Von 41 Indianern ( 4-Jährige und älter) mit einem nordeuropäischen Ahnen, hatten nur 61% LI, die Prävalenz der LI korrelierte mit dem Grad der nordeuropäischen Beimischung .
Whereas only 21% of Pima lactose absorbers reported symptoms after the loading test, 72% of malabsorbers did so, with older malabsorbers more likely to experience symptoms. In their everyday lives, only 23% of malabsorbers recognized symptoms brought on by milk consumption, but the percentage of malabsorbers making such an association increased with age.
Nur 21% der Laktose-Absorber berichteten von Symptomen nach dem Belastungstest, dafür 72% der Laktose-Malabsorber. Im Alltag aber bemerkten nur 23% der Malabsorber Beschwerden nach dem Verzehr von Milch; aber der Prozentsatz der Betroffenen lässt vermuten, dass die Beschwerden mit dem Alter zunehmen.
Nevertheless the Pima, adults as well as children, continue to drink reasonable quantities of milk.
Nichtsdestotrotz konsumieren die Pima “vernünftige ” Mengen an Milch…….
( welche Menge sollte da „vernünftig“ sein???????)

Family pedigrees are consistent with the hypothesis that adult lactose absorption is inherited as an autosomal dominant trait. Over-all results of this study, moreover, support the geographic hypothesis advanced to explain ethnic or racial differences in prevalence of LM, rather than the induction hypothesis.

PMID: 578795 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...query_hl=2
******

Ein kleiner Ausschnitt: http://adam.about.com/reports/000060_2.htm

·African Americans. African American men have one and a half times the risk of developing type 2 diabetes and African American women have twice the risk as their Caucasian peers. African Americans with diabetes are also at higher risk for amputations than diabetic Caucasians. This is most likely due to a higher incidence of high blood pressure and smoking as well as poorer health care in African Americans. Genetic factors also play a role. For example, there is some evidence that African Americans process insulin in the liver differently from Caucasians, which may make them more susceptible to diabetes when other risk factors are present.
·Afro-Amerikaner : Männer haben ein 1 ½ höheres Risiko an Diabetes zu erkranken als „Kaukasier“(-> Menschen nordeuropäischer Abstammung), Frauen ein 2-faches Risiko... ·
·Native Americans. The Pima tribe in Arizona has an incidence of type 2 diabetes that is 19 times higher than that of the white population. The risk for diabetic complications among young Pima adults is also very high. Other Native American tribes in North America are also at high risk for type 2 diabetes. The association between diet and diabetes among this population remains critical, however, in assessing the reason for their higher risk. For example, in one study, Pimas who lived in Mexico exercised more and ate less fat (but consumed more calories) than Pima tribes in Arizona. Mexican Pimas have a prevalence of diabetes of only 6%, while half of their Arizona Pima neighbors had diabetes.
·Bei den Pima Indianern liegt dieses Risiko um 19x höher als bei der weißen Bevölkerung. Hier ein möglicher Zusammenhang von Ernährung und dem Risiko, Diabetes zu bekommen, wenigstens erwähnt- wenn auch mit der Bemerkung, dieser Zusammenhang sollte „kritisch“ betrachtet werden........ ·
Hispanic Americans. The rate of type 2 diabetes is also very high among Mexican Americans, approximately double that for Caucasians. This group may also be at higher risk for heart problems than other ethnic groups with diabetes.
·Und die Amerikaner spanischer Abstammung zeigen ein “doppeltes” Risiko – im Vergleich zu den weißen Amerikanern........
***********
·
http://care.diabetesjournals.org/cgi/con.../17/9/1067
auch nur ein Ausschnitt:
CONCLUSIONS--This preliminary investigation shows that obesity, and perhaps NIDDM, is less prevalent among people of Pima heritage living a "traditional" lifestyle than among Pimas living in an "affluent" environment. These findings suggest that, despite a similar potential genetic predisposition to these conditions, a traditional lifestyle, characterized by a diet including less animal fat and more complex carbohydrates and by greater energy expenditure in physical labor, may protect against the development of cardiovascular disease risk factors, obesity, and NIDDM.
Hier wurde der Lebensstil von Pimas untersucht: ein Teil lebt in Arizona – nach westlichen Vorbild.. ein anderer Teil in Mexiko nach traditionellem Muster ; auch mit traditioneller ErnährungSad was hier keine Erwähnung findet sind Milchprodukte!!!!!!) Mit traditioneller Lebensweise scheint Diabetes keine große Chance zu haben.......
*****

Diabetes Care, Vol 16, Issue 1 216-227, Copyright 1993 by American Diabetes Association
Determinants of diabetes mellitus in the Pima Indians
WC Knowler, MF Saad, DJ Pettitt, RG Nelson and PH Bennett
Diabetes and Arthritis Epidemiology Section, National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, Phoenix, AZ 85014.
OBJECTIVE--To review the research findings on the determinants of diabetes mellitus in Pima Indians. RESEARCH DESIGN AND METHODS--Pima Indians in Arizona have participated in a longitudinal diabetes study that has provided data on and hypotheses about the development of NIDDM. Findings from this study are reviewed and updated. RESULTS--Frequency distributions of plasma glucose and HbA1 are bimodal in Pima adults, and substantial risk of the specific vascular complications of diabetes is confined to those in the higher components of these distributions. These findings contributed to the adoption of internationally recognized criteria for classification of glucose tolerance. Diabetes in the Pimas is strongly familial, and probably of genetic origin, although the precise nature of the gene or genes involved remains unknown. Obesity, which is at least in part environmentally determined, is a major factor interacting with the presumed genetic susceptibility to result in diabetes. The incidence of diabetes in the Pimas has increased during the last several decades, providing further evidence for environmental-genetic interaction. Longitudinal studies suggest that the progression from normal to diabetes can be considered to involve two stages. The first, primarily attributable to insulin resistance, leads to impaired glucose tolerance, and the second, which depends on insulin secretory failure, leads to worsening hyperglycemia and overt diabetes. CONCLUSIONS--The Pimas and many other American Indian populations suffer from a high incidence of diabetes and its characteristic disabling or fatal complications, and would benefit from continued research on the pathogenesis and prevention of the disease.
Hier wird darüber „nachgedacht“, dass Pima-Indiander und andere Ureinwohner Amerikas wohl durch „genetische Veranlagung“ zu Adipositas und Diabetes neigen würden- und dann vererbt werden würde.....
Tja: merkwürdig aber doch, dass „diese genetische Interaktion“ erst in den letzten Jahrzehnten auftrat – was wohl zu diesem „Genbruch“ geführt haben mag???

http://care.diabetesjournals.org/cgi/con...t/16/1/216
*****

...und auch hier wird beklagt, dass die „Mütter“ mit Schuld an der hohen Diabetes-Rate unter den Pima tragen würden ...was sie bestimmt haben: aber warum leiden die Mütter an Diabetes??????????

Ausschnitt aus : http://www.jqjacobs.net/southwest/diabetes.html
In a study of the Pima Indians, the population with the highest prevalence of diabetes in the world, most of the diabetics were offspring of diabetic mothers, without evidence that the mothers were undernourished. Nevertheless, the observation of an excess prevalence of diabetes by the time these babies were 30 years of age was clear (Bennett 1999). Given the results by the Martin group it would be reasonable to look at the nourishment of earlier generations. Offspring exposed to the highest levels of amniotic fluid insulin (AFI) have a 13-fold increased risk of developing IGT by 10-16 years of age, and therefore NIDDM (Silverman et al. 1995). Abnormal intrauterine environments leads to early expression of diabetes (Bennett 1999). In the Pima, 10-15 percent of new cases are the children of diabetic pregnancies. Early onset of diabetes leads to increased diabetic pregnancies in the next generation and a further increase in the prevalence of diabetes, presenting a vicious cycle (Bennett 1999). This could explain the very high prevalence in the Pimas.
*****

Fortsetzung......
Antworten
#7
http://www.nationaldairycouncil.org/Nati...sPage9.htm

Und hier die Stimme der >>National Dairy Council << zu diesem „Problem“
Sie empfehlen munter 2-3 Portionen an Milchprodukten pro Tag – das dürfte wohl die „vernünftige Menge “ des ersten Beitrags sein......
All`den „hohen Herren Wissenschaftlern“ scheinen die Publikationen (z.B. Finnland und Kanada) zum Thema Diabetes und Ernährung völlig unbekannt zu sein, die da seit gut 20 Jahren die Milch im Verdacht haben............

The general diet recommendations for Americans are that of the food pyramid. The pyramid includes dairy foods (milk, cheese, yogurt and other milk products) as essential components. Both children and adults are encouraged to include 2-3 servings of dairy foods/day. A serving is defined as 8 oz. of milk or 2 oz. of cheese. Butter is at the top of the pyramid and is included with other fats and sweets. The recommendation is to use these items sparingly. With this as the backbone, the ADA recommends the spacing of meals throughout the day, avoiding binge eating or eating one or two large meals. A three-meal pattern plus a small snack is preferred to the two-meal pattern followed in many households (no breakfast, small lunch, large dinner). The distribution of energy from fats, carbohydrates and proteins is important. 10-20% of the energy intake should be from protein with the remainder coming from fats and carbohydrates.

********
Nun darf man gespannt die nächsten 2 – 3 Jahrzehnte abwarten, wie China auf die Milch reagiert: auch mit einer “ Diabetes - Epidemie”?????
Aber Hauptsache, die „Knochendichte“ bei Schulmädchen "stimmt"...........



Dazu passt auch die aktuelle Meldung im Deutschen Ärzteblatt vom 8.7.2005

http://www.aerzteblatt.de/v4/news/news.asp?id=20701


M E D I Z I N
Diabetes-"Epidemie”: New York plant Meldepflicht für Diabetiker
NEW YORK. Da sich der Typ-2-Diabetes mellitus wie eine Infektionserkrankung epidemisch ausbreitet, wollen ihn die Gesundheitsbehörden New Yorks auch als solche einstufen. Sie planen eine Meldepflicht. Künftig sollen alle Labors erhöhte HbA1c-Werte an die Gesundheitsbehörden weiterleiten.

Solch eine Meldepflicht gibt es derzeit nur für Infektionserkrankungen, angefangen bei den Geschlechtskrankheiten bis hin zu Hepatitis-Infektionen. Doch Infektionskrankheiten sind nicht mehr die größte Gefahr für die bewegungsarmen und übergewichtigen Amerikaner. Nach Angaben der New Yorker Gesundheitsbehörde haben 450 000 Erwachsene in der 8-Millionen-Stadt einen Diabetes.

Hinzu kommen noch einmal schätzungsweise 225 000, bei denen die Erkrankung nicht bekannt ist. Der Diabetes ist nach Erkenntnissen der dortigen Gesundheitsbehörden die vierthäufigste Todesursache nach Herzerkrankungen, Krebs und Pneumonie. Praktisch jeder New Yorker habe in seiner Familie oder in seinem Bekanntenkreis einen Diabetiker.

Die Meldepflicht für HbA1c--Werte soll den Behörden helfen, die “Epizentren” der Epidemie zu ermitteln. Diese dürften vor allem in den ärmeren Stadtteilen zu suchen sein, etwa in der South Bronx *, wo nach Angaben von Diana Berger, der Leiterin des städtischen Diabetes-Präventions- und Behandlungsprogramms, 18 Prozent aller Einwohner Diabetiker sein sollen. Wenn die Behörden wüssten, welche Menschen am meisten gefährdet sind, könnten spezielle Gegenmaßnahmen ergriffen werden, sagte die Expertin gegenüber der New York Times.

Nach Auskunft von Thomas Frieden, dem Leiter des Gesundheitsamtes, sind die meisten Labors technisch auf eine Meldepflicht vorbereitet. Die Stadt wolle die Umsetzung aber mit ein bis zwei Millionen Dollar pro Jahr fördern. Juristen der Stadt hätten alle datenrechtlichen Probleme gelöst, heißt es weiter in dem Bericht der New York Times. /rme
* Hoher afro-amerikanischer Bevölkerungsanteil, z.T. an der Armutsgrenze lebend-> angeschlossen an „Schulspeisung mit Kakao und Pizza „.......


Uli
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#8
20: J Am Coll Nutr. 2005 Dec;24(6 Suppl):569S-73S.
The myth of increased lactose intolerance in african-americans.

Byers KG, Savaiano DA.
Purdue University, College of Consumer and Family Sciences, 701 West State Street, West Lafayette, IN 47907. savaiano@purdue.edu.

In the United States, approximately three fourths of African-Americans have the potential for symptoms of lactose intolerance because lactose digestion depends on the presence of the enzyme lactase-phlorizin hydrolase which is reduced by up to 90-95% in individuals with lactase nonpersistence. The 'African-American diet' is more likely to be low in a variety of vitamins and minerals, including calcium. African-Americans consume low amounts of dairy foods and do not meet recommended intakes of a variety of vitamins and minerals, including calcium. Low intake of calcium and other nutrients put African-Americans at an increased risk for chronic diseases. The 2005 Dietary Guidelines recommend consuming three servings of dairy foods per day to ensure adequate calcium intake, among other nutrients, and the National Medical Association has recently published a similar recommendation of three to four servings of dairy per day for the African-American population. Research has shown that lactose maldigesters, including African-American maldigesters, can consume at least one cup (8 oz) of milk without experiencing symptoms, and that tolerance can be improved by consuming the milk with a meal, choosing yogurt or hard cheeses, or using products that aid in the digestion of lactose such as lactase supplements or lactose-reduced milks.
PMID: 16373956 [PubMed - in process]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query...med_docsum


>>Das Märchen der zunehmenden Laktose-Intoleranz bei Afro-Amerikanern<<
In den USA haben nahezu ¾ der Afro-Amerikaner die Möglichkeit, Symptome einer LI zu entwickeln, die von der Aktivität ( Anwesenheit) des Enzyms Laktase-Phlorizin Hydrolase abhängig ist, die bei 90-95% der LI`ler reduziert ist.
Die Afro-Amerikanische Ernährung beinhaltet weniger Vitamine und Mineralstoffe, einschl. Calcium, da Afro-Amerikaner weniger Milch(-produkte) zu sich nehmen und auch weniger Nahrungsergänzungsmittel mit Vitaminen und Mineralstoffen, einschl. Calcium.
Diese geringe Calciumaufnahme führt bei ihnen zu chronischen Erkrankungen.
In 2005 forderten die Ernährungsrichtlinien 3 Portionen Milch pro Tag, um die Calciumaufnahme zu sichern, die Nationale Medizinische Gesellschaft fordert sogar 3-4 Portionen Milch am Tag für die afro-amerikanische Bevölkerung.
Forschungen haben gezeigt, dass Laktosemalabsorber , einschl. Afro-Amerikaner, 1 Tasse ( 8 Unzen) Milch ohne Beschwerden konsumieren können, dass die Toleranzgrenze angehoben werden kann durch Konsum der Milch zu festen Mahlzeiten, oder als Joghurt oder Hartkäse, oder mit Laktasepräparaten zusammen.
*****

Diese sogenannte Veröffentlichung ist in meinen Augen an Zynismus, Ignoranz und Menschenverachtung kaum mehr zu übertreffen : den Afro-Amerikaner wird quasi unterstellt, dass sie selbst Schuld an ihren (z.T. schweren ) Erkrankungen seien, da sie zu wenig Milch konsumieren würden.


Uli
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#9
Krebs & Bluthochdruck
Kleine Mutationen, große Folgen


http://focus.msn.de/gesundheit/zukunftsm...sen?page=2
Alex Lentsch von der University of Cincinnati etwa glaubt, dass Schwarze deshalb häufiger an Prostatakrebs sterben, weil sie häufiger eine bestimmte Genvariante tragen. Diese Mutation schützt normalerweise vor Malaria. Doch in einem Tumor hat sie zur Folge, dass schneller Blutgefäße in die Geschwulst einwachsen und die entarteten Zellen versorgen. Auch den plötzlichen Kindstod haben die Rassenforscher unter der Lupe genommen. Steve Goldstein von der Pritzker School of Medicine in Chicago entdeckte kürzlich, dass die Mutation eines speziellen Eiweißes im Herzen das Sterberisiko afro-amerikanischer Säuglingen 24-fach erhöht. Und auch die Tatsache, dass schwarze US-Amerikaner doppelt so oft unter Bluthochdruck leiden wie ihre weißen Mitbürger, könnte genetisch bedingt sein. Der Mediziner Hunter Young von der US-amerikanischen Johns Hopkins University stellte kürzlich in einer Studie fest, dass Menschen aus warmen Regionen sehr viel anfälliger für einen hohen Blutdruck sind als die Bewohner kälterer Gebiete. Eine Erklärung dürfte eine Genvariante sein, die Menschen aus Äquatornähe sehr viel häufiger tragen. Young vermutet deshalb, dass die Veranlagung zur Hypertonie Folge einer Anpassung der Afrikaner an das tropische Klima ist. Nach der Migration in andere Breitengrade blieb die Veranlagung bestehen.

Unabhängig von all` den so nach und nach erforschten „Gen-Varianten“ sollte man erst einmal daran denken, dass etwa 90% der Afro – Amerikaner laktoseintolerant sind! Und dass die weißen Landsleute, die Laktose konsumieren und „scheinbar“ auch vertragen , die >>Mutanten<< sind.......
*****
und:
http://focus.msn.de/gesundheit/zukunftsm...sen?page=3

Run auf gezielte Medikamente
Diese Erkenntnisse nutzen Pharmakonzerne nun, um gezielt Medikamente auf den Markt zu bringen. Im Juli 2005 wurde in den USA das erste rassenspezifische Medikament zugelassen. BiDil der Firma Nitromed soll Herzinfarkte unter Afro-Amerikanern verhindern. Zuvor wäre die Kombination aus Isosorbid-Dinitrat und Hydralazin-Hydrochlorid fast in der Versenkung verschwunden, weil es im Bevölkerungsdurchschnitt nicht wirkte. Dann aber stellten seine Entwickler fest, dass schwarze Amerikaner außergewöhnlich gut auf die Wirkstoff-Kombination angesprochen hatten. Nitromed führte weitere Tests durch und konnte zeigen, dass BiDil in dieser Bevölkerungsgruppe wirkte. Ihr Sterberisiko war um 43 Prozent gesunken.

Immer mehr Firmen versuchen seitdem, Nitromed nachzueifern. Die Pharmaunternehmen Pfizer und Eisai testen ihre Alzheimer-Arznei Aricept speziell an Afro-Amerikanern. AstraZeneca versucht sein Glück an Asiaten. Denn nachdem das Lungenkrebs-Medikament Iressa der Gesamtbevölkerung keinen Vorteil brachte, konzentrierte sich der Pharmakonzern auf bestimmte Ethnien – und fand, dass Asiaten mit der Arznei fast doppelt so lange überlebten.
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Dieser Link allerdings dürfte das „Allerletzte“ sein..... http://focus.msn.de/gesundheit/zukunftsm...sen?page=4

Eine Frage der Eth(n)ik
Rassismus durch die Hintertür nennt Troy Duster die ethnien-spezifische Medizin. „Rasse ist kein biologisches, sondern ein gesellschaftliches Konstrukt“, meint der Präsident der Amerikanischen Soziologischen Gesellschaft. „Wer trotzdem nach biologischen Unterschieden sucht, gibt Rassisten gute Argumente.“ Tatsächlich treten die ersten von ihnen bereits auf den Plan – und keineswegs am Rand der Gesellschaft. Im Fachjournal „Psychology, Public Policy and Law“ der Amerikanischen Psychologischen Gesellschaft ordneten die Wissenschaftler Philippe Rushton und Arthur Jensen vergangenes Jahr die Ethnien nach Intelligenzquotienten. Afro-Amerikaner hätten demnach einen IQ von 85, weiße Amerikaner von 100 und Ostasiaten von 106 – genetisch bedingt. „Wenn Rassen unterschiedlich häufig Bluthochdruck oder Prostata-Krebs haben, warum sollte nicht auch der IQ verschieden sein“, fragen die Autoren. Perfide ist die Argumentation, weil sie das hohe Ansehen von Intelligenz in der Gesellschaft ausnutzt............

Weiterlesen unter o.a. Link:

Was aber nützt der höchste IQ, wenn ich als ADSH`ler oder Autist völlig „verpeilt“ bin, oder mir ein verkehrtes Nahrungsmittel mein „Denken“ völlig lahm legt, so dass ich diesen so hochgeschätzten und hoch bewerteten IQ nicht einsetzen kann????

Uli
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#10
http://www.alternet.org/story/12002/

ein kleines Zitat:
Zitat:Milk does no body good, but for the vast majority of the world's people -- people of color -- it is a public health disaster

Milch tut niemandem gut, aber für den größten Teil der Weltbevölkerung – die >>Nicht-Weißen<< - ist sie ein gesundheitliches Unglück.

Bemerkenswert auch , dass dieser Artikel wohl von einem Inder geschrieben wurde – und in Indien wird Milch konsumiert!

Uli
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